Vállalkozók Figyelem! Itt az esélyed, hogy átvedd az irányítást a marketing eszközeid hatékonysága felett, annak ellenére, hogy eddig rossz tapasztalataid voltak, vagy hogy nem adott el a honlapod!

3 lehetőség közül választhatsz:

 

  1. megnézheted a videót

  2. letöltheted A Kód -ot pdf formában

  3. elolvashatod az egész cikket itt az oldalon

 

Válassz, melyik a legkényelmesebb megoldás a számodra...

Szövegírás ExtraPack

Szerezd meg mind a 5 elemét

Azonnal hozzáférhetsz 5 db olyan szövegírás anyaghoz, amik segítenek felfedezni a hatásos kommunikáció világát...

Amit a csomagban megtalálsz...

 

  1. Hogyan írj bivalyerős címsorokat mindössze 15 perc alatt? - pdf
  2. 100 inspiráló szövegsablon, amiket rögtön használni kezdhetsz - pdf
  3. Hogyan mutatkozz be úgy, hogy biztosan emlékezzenek rád a vevők (is) - pdf
  4. A szövegírás kincset érő titkai  - mp3 hanganyag
  5. E-mail marketing gyorstalpaló - mp4 videó

 

Ha jelentkezel Szövegváros lakói közé, akkor ezt a tekintélyes csomagot megkapod teljesen ingyen!

Természetesen, az adataidat titkosan kezeljük, harmadik félnek oda nem adjuk...mi is utáljuk a spamet. A jelentkezéseddel együtt hozzájárulsz ahhoz, hogy időnként reklám célú üzenetekkel keressünk meg.

 

Ha szeretnéd tudni, hogyan írj olyan szöveget, aminek a hatására, a piacod úgy rohan hozzád vásárolni, mintha tüzet gyújtottál volna a seggük alá, akkor most nagyon figyelj kérlek.

Hogyan vedd ki a maximumot ebből a cikkből?

Először mindenképpen olvasd végig, hogy átlásd a KÓD egészét. Mert, amit e cikkben találsz, az talán az egyik legcsodásabb dolog, amit egy vállalkozás csak elérhet:

A konverziói növelése.

Ez azt jelenti, hogy ugyanannyian mennek be hozzád, ugyanannyian látogatják a honlapodat, ugyanannyian látják a hirdetéseidet...

MÉGIS TÖBB VEVŐT SZERZEL!

Ez a konverzió varázsa! Javul a "igen-nem" arány...azaz, többen mondanak igent.

A cikkből megismered a meggyőzés legfontosabb kódját. Megtudod, hogyan gondolkodik és dönt a vevőd...és valószínűleg NEM úgy, ahogy eddig hitted...éppen fordítva.

A cikk olvasása közben legyen melletted egy jegyzetfüzet, hogy fel tudd írni az ötleteidet, a tippek lényegét.

Dolgozd ki az egyes részeket úgy, hogy a saját kínálatodra szabott tennivalókat, érveket, érzelmeket írsz össze. Ezek később jól fognak jönni, amikor írni kezdesz.

Írj meg néhány e-mailt, értékesítő szöveget a KÓD szerint. Tedd őket próbára, teszteld le a szövegeidet. Küldd ki az e-mailt, irányíts embereket az értékesítő oldaladra, küldj ki pár tucat DM levelet..stb., és figyeld az eredményeket.

Ha nem javulnak, akkor még valamin javítanod kell. Mert a KÓD működik, ezt garantálom!

Ha pedig végképp tanácstalan lennél, szívesen segítek...akár a Képzési Központban, de ha kell, meg is írom Neked a legfontosabb anyagaid szövegét.

Akkor kezdjük a „nagy kérdéssel”...

Tudod, hogyan „készül” a kiégett vállalkozó? Tudod, az, akinek reggel már nem csillog a szeme munkába menet...aki már feladott minden komoly próbálkozást...aki már csak a „túlélésre” játszik?

A képlet egyszerű:

  1. Végy egy vállalkozót...
  2. tegyél belé egy nagy adag tüzet és tetterőt...
  3. hagyd, hogy ösztönösen vállalkozzon...
  4. engedd neki, hogy tanulás nélkül, „hallomásból” csináljon vevőszerző fogásokat...

És én előre megjósolom, hogy 5 év múlva már rá sem lehet ismerni a vállalkozására. Már legalább a harmadik vállalkozási ötletét nyúzza, ami megint nem akar működni. Már olyan széles a kínálata, hogy saját maga sem igen látja át. Már csak a vevők árérzékenységét látja. Már úgy véli, „hogy az embereknek nincs pénze”.

Már nem hisz a marketingben.

Csakhogy ez az egész NEM vallás kérdése!

Mert a vallás a hiten alapul...de egy olyan konkrét adathalmazból álló dolog, mint egy vállalkozás, soha nem lehet hit kérdése!

Itt minden pontosan kimutatható számokkal...ha megy a cég, akkor az...ha nem megy, akkor az. És számodra csak annak van értéke, ami pénzt termel. A marketing...ha JÓL csinálják...pontosan ilyen...egy valag pénzt termel.

Ám az a helyzet, hogy tanulás nélkül NEM MEGY...senkinek.

Utálsz tanulni?

Akkor talán fel sem tűnt, hogy minden egyes nap tanulsz... jogszabályokat, irányelveket, új beszállítói szabályokat...sőt, ezernyi más dolgot is.

De akkor miért ne tanulnál olyat is, ami pénzt hoz a konyhára? Hm? Történetesen a szövegírást is...

Miért azt? Ezért...

Láttál már csúcs értékesítőt? És tudod-e, mi az a képesség, ami ezeket az embereket kiemelkedően hatékonnyá teszi? Miért adnak el sokszor nagyságrendekkel többet, mint mindenki más?

Hát persze! A dumájukkal! Mert az eladás a kommunikáción alapul! Egészen pontosan...

A MEGGYŐZŐ KOMMUNIKÁCIÓN!

És jön a nagy kérdés: Sok vállalkozó MIÉRT hiszi azt, hogy a honlapon, hirdetésben történő eladás más...hogy ott már semmi szükség a jó-, a hatásos szövegre?

Nem tűnik ez valamiféle kisiklott elgondolásnak? Szóban eladni csak meggyőzően lehet...írásban eladni meg egy unalmas „Kérem, nézze meg ajánlatainkat!” típusú szöveg is jó lesz?! Miért lenne az?!

„Örömmel látjuk vásárlóink között!” - mondja az egyik hirdetés.

Hát, nem is tudom...Te vásároltál már valakitől azért, mert „szívesen látott volna a vevői között”? Hááát, én sem...

És mi a legrosszabb? Hogy a „Szenzációs leárazás”...a „Végkiárusítás” és társaik töltik meg az utcákat, a kirakatokat, a webet...

NEM az árakcióval van a gond, hanem azzal, ha csak ezt az egyetlen fogást ismeri egy cég! A balga cégvezetők hiszik azt, hogy csak az ár számít. És tudod, mi van?

Az árakció becsapós: sokan megmozdulnak rá...olyan látszatot kelt, mintha nagyon jól menne a bolt...ám a PROFIT MEGSÍNYLI.

Sokszor egy vállalkozás árrése kb. 50%...és ad 30%-os kedvezményt. Ha az árrésbe beleveszed a költségeket, utána levonod a kedvezményt, kiderülhet, hogy A PROFIT NULLA.

És ha körülnézel, mit látsz?

Nem azt, hogy NEM a legolcsóbb kupi megy, hanem az, ahol a legjobb csajok vannak?

Hogy NEM a legolcsóbb csoki fogy, hanem a legfinomabb?

Ha csak az ár számítana, hol lenne mára az Apple, a Coca-Cola, a Mercedes és a többiek? Szóval...

Miért annyira fontos, hogy hatásosan írj?

Mert...

  • könnyedén megduplázhatod a vevőid számát egy jobb szöveggel...de ha még nagyon az elején jársz, akár 10-20-szoros forgalmat is elérhetsz
  • úgy növelheted a bevételeidet, hogy nem költesz többet vevőszerzésre - hisz megbeszéltük, a konverzió-növelés egy igazi csodafegyver
  • egy jobb szöveg rendszerint jobb vevőket is hoz
  • a több vevő stabilitást- és erőt ad a cégednek
  • mert a meggyőző kommunikáció státuszt ad - gondolj csak a meggyőző szónokokra, mennyire másként néz rájuk a nép
  • és még sokáig sorolhatnánk...

Mindig meghökkenek azon, hogy néhány leírt szónak milyen ereje van. Gondolj csak bele, milyen hatalmat ad a kezedbe az, amikor a szavaiddal képessé válsz arra, hogy az embereket vásárlásra késztesd.

Valójában a legtöbb cégvezető csak a szerencséből él. A reklámjaikban, a honlapjukon, a marketing anyagaikban csak a véletlenre bízzák  a sikerüket. És bizony, a legtöbb próbálkozásuk sajnos csúfos kudarcba is fullad.

Nem is merik mérni az eredményeiket, mert félnek, hogy  szörnyű látvány fogadná őket.

Ám azok, akik ismerik a pszichológiai motivációs pontokat, amelyek  képesek megmozgatni az embereket, olyan erőt tudhatnak maguk mellett, amit felhasználva a pénztárcák megnyílnak előttük…ahogy tavasszal nyílnak a virágok.

És ez a cikk pontosan ezekről a hajtóerőkről szól. A kérdés már csak az, hogyan vidd bele a kommunikációdba ezeket az erőket...

A kód, ami elad

Miért vásárol a vevő?

Nem azért, mert jó a cuccod, hanem azért, mert egyetért azzal az elvvel, amit közvetítesz neki.

Rendszerint a cégek úgy akarnak eladni, hogy: “XY cég vagyok. Itt a cuccom. Ezt és ezt tudja. Kéred?”

A baj ezzel az, hogy...

A vevő NEM így vásárol!

Miért?

A választ az emberi agyban is kereshetjük...hisz végső soron ott születik meg a döntés, nem igaz?

Az agy két fő része (ami fontos a számunkra)...

  1. agykéreg - ez felel az összes racionális, elemző és tudatos gondolatunkért...no meg a beszédért
  2. limbikus rendszer - ez felel az érzelmekért, a megérzésekért, a jutalmazó érzésekért és pár létfunkcióért...szóval, itt lakik a hűség, a bizalom vagy éppen a vágy

És a két rész között NINCS közvetlen kapcsolat. Ez azt is jelenti, hogy az érzelmek NEM irányítják közvetlenül a beszédet, vagy a tudatos gondolkodást.

A baj csak az, hogy a limbikus rendszer felel döntésekért, a viselkedésért...és ismétlem: nincs közvetlen hatással a beszédre és a racionális gondolkodásra.

Eközben a legtöbben pont úgy akarják meggyőzni a piacot, hogy először a tudatos, racionális agykéregnek írnak üzenetet, majd onnan próbálnak eljutni a limbikus rendszerhez...ahol ugye a döntés, és a viselkedés lakik.

Hogy ez miért rossz módszer?

Mert a tudatos rész nagyon nehezen van hatással az érzelmekre... kivéve néhány kivételes esetet.

A emberek nem azért vásárolnak, mert a termékednek nagyon jók a tulajdonságai. Sőt, gyakran pont ezzel lehet őket elijeszteni.

Hallottad már értékesítőtől, hogy „De hát ez a tévé sokkal többet tud, mint a másik!”...és közben ez az érv rád semmilyen hatással nem volt?

Mondtál már olyat, hogy „Értem, hogy mit mondasz, de nem érzem úgy, hogy hallgatnom kéne rád”...vagy hogy „Nem érzem jónak ezt a dolgot”...hm?

Mert a tulajdonságokat, információkat megérted ugyan, de ezek nincsenek jelentős hatással a viselkedésedre. Hiszen, a tudatos rész NEM irányítja közvetlenül a viselkedést.

Ha meg akarod változtatni az emberek viselkedését,

hozzáállását, döntési készségét, akkor FORDÍTVA kell

kommunikálnod, mint a többség!

Mit jelent ez?

Azt, hogy...

  1. először az érzelmeket célozd meg
  2. aztán mutasd meg a hasznot
  3. majd támaszd alá logikával

Szóval, a vevő azért vásárol, mert az érzelmei úgy diktálják...és a logikát csak racionalizálásként hívja életre.

A vevő fél, vágyik, dühöng, imád...de logikai érvekkel magyaráz, bizonyít, támaszt alá.

Ha ezt tudod és felhasználod, többet adsz majd el, mint gondolnád.

Éppen ezért...

 A kód a következő:

F______ + E_____ + K______ + M_______ = Igen

Fedezzük fel együtt, mit jelentenek az egyes elemek...

A milliárdokat érő kincs

Azért ezt a címet adtam ennek a résznek, hogy érzed a súlyát annak, amiről most beszélni fogunk.

Miért van az, hogy az egyik celeb 200 000-ért levezet egy 1 órás műsort, míg egy másik celeb 5 000 000-t kap ugyanabban a műsorban...5 percért?

Az ok korunk keményvalutája...

Olyan világban élünk, ahol az emberek 50 és 150 közötti e-mailt kapnak naponta...több ezer apró döntést kell meghozniuk egy átlagos napon...a fejükben gyakran 10 problémánál is több jár egyszerre...és szinte semmire nincs idejük.

Egy ilyen világban a figyelem óriási kincs. Küzd is érte mindenki. A tévé, a celebek, a rádió, az újságok, és az interneten talán még többen, mint bárhol.

Akinek sikerül megszereznie a tömegek figyelmét, szó szerint milliárdos kincshez jut. Az Iwiw annak idején milliárdos összegért kelt el, csak mert százezrek használták. A világon a befektetők a szó szoros értelmében versenyt futnak a nagy figyelmet elérő startup cégekért.

Mert a figyelem óriási érték!

Ha kell herét vasaltatnak érte egyesek...nyilvánosan...vagy a kamerák előtt szülnek...de sokféle őrültségre képesek sokan, hogy magukra irányítsák a figyelmet.

Gondolj csak a „YouTube dilisekre”, akik a főműsoridős programoknál is nagyobb nézettséget értek el...mindegyikük pénzt csinált belőle...az ügyesebbek milliókat kaszáltak...dollárban.

És a figyelem értéke a cégedre is igaz. A sikered mérőszáma az általad megszerzett figyelemmel egyenesen arányos. Szóval vedd nagyon komolyan a figyelemszerzést.

Egy kampányom során írtam egy tárgy mezőt, ami 3-szoros (!!!) megnyitási arányt ért el a többi e-mailhez képest. Tippelj, melyik e-mail hozta a legtöbb vevőt.

A szövegírásban a címsor (tárgy mező) és a környezet, amiben a szöveg megjelenik, a figyelemszerzés eszköze.

Éppen ezért, a kód első eleme...

A Figyelem

Hogyan szerezd meg valakinek a figyelmét egy nagy tömegben?

A válasz végtelenül egyszerű: szólítsd a nevén. Igaz?

Ha például DM levelet küldesz ki, ezért ismered a címzett nevét, akkor a legjobb, amit tehetsz, hogy a leveled címsorába belefoglalod az illető nevét.

Nagy István öngyilkosságot kísérelt meg, amikor kiderült, hogy soha nem lesz olyan jóképű, mint Odrovics János :-)

De félre a tréfával! Helyettesítsd csak be neved ide:

[mondd a neved] milliókat bukik a hirdetésein emiatt a rejtett hiba miatt!

Hogy tetszik? Érzed a súlyát?

Oké, igen gyakran nem tudod ezt megtenni, így le kell mondanod a megszemélyesített címsorokról.

De akkor mit tehetsz helyette?

Például ezt...

Olyan egy szöveg címsor nélkül, mint egy vámpír fogak nélkül...vicces, gyenge és hatástalan.

Az emberek arra figyelnek oda, ami figyelemre méltó, pont. Nem vacakol senki unott, érdektelen dolgokkal a mai, felgyorsult világban.

A weben meg pláne nem. Úgyhogy a címsornak szinte tökön kell rúgnia az olvasót...még akkor is, ha hölgy...és meg kell ragadnia a gallérját, hogy figyeljen oda...még akkor is, ha nincs neki gallérja.

Olyannak kell lennie, mint egy felrázó nyakleves...vagy mint egy nagyon vonzó cicalány, amelyik éppen végigsétál egy nagy rakás bakmacska előtt...ne lehessen neki ellenállni. :-)

Miért vigyorognak a hekkerek a sok Windows felhasználó esetlen vírusirtó- és tűzfal védelmi próbálkozásain?

A kiugrott politikus feltárja azokat a pénzforrásokat, amiket a kormány elhallgat az ország népe elől, pedig mindenkinek alanyi jogon járnának!

Hogyan kezdett el a kis szombathelyi pénztáros lány egyik hétről a másikra milliókat keresni havonta?

Érzed ezekben a címsorokban a kíváncsiság faktort?

Akkor jó! Ez azt jelenti, hogy érzed a lényeget, amit neked is bele kell csempészned a címsoraidba...ez az a plusz, amit nem árt megtanulni...mármint a hírérték megtalálása...még egy csigaházban is meg kell találnod ezt a pluszt...addig keress, amíg rá nem lelsz...

De hogyan csináld?

Tudod, van ám a címsoroknak egy nagyon egyszerű fajtája, amelyik a legnagyobb biztonsággal képes figyelmet szerezni egy szövegnek...és erről szinte senki sem ír itthon...pedig éppen az emberi figyelem legfőbb fókuszára céloz...a legtöbb egyéb címsor csak lutri...de ez nem...

A jó címsor...

  • tegyél valamilyen hírértékű részt a címbe
  • ígérj egy nagy előnyt
  • tedd bele mindkettőt egyszerre a címsorba

Ez a tuti recept...és minden más címsor típust el is felejthetsz...tényleg. Persze nem muszáj...mert azért van még jó néhány típus, amelyek jól működnek...de ez a cím mindig bejön, és nincs benne lutri.

Érdemes tehát olyan szavakat használni a címsorban, amelyek megfelelnek e két fő kritériumnak. Ilyeneket, mint...bemutatja...végre...most...most végre...hogyan...itt van...megjelent...felfedezték...sikerült...áttörés...művészete...titok...megdöbbentő tény...látványos...drámai...csodálatos...X módja...kiderült...stb.

Ezektől a címnek újdonság vagy hír hatása lesz. És ez kell az embereknek. Mert az emberi elme úgy van kondicionálva, hogy odafigyeljen minden újra, minden fontosra.

És az benne a szép, hogy ha olyan újdonságról, hírről beszélsz, és olyan ígéretet teszel, ami közel van az olvasó fókuszához, akkor nem kell azon ügyeskedned, hogy pontosan eltaláld a fókuszát. Mert az újdonságra, a hírre mindenképpen felfigyel majd a tömeg...sokszor azok is, akik egyébként nem tartoznak a célcsoportba.

Rengeteget kutattam, hogyan tudnék egyszerűsíteni a szövegírási feladatokon. Tudom jól, hogy én is azt tanítom, a címmel el kell találnod a célpiac szívét...és ez igaz is...ám így sokkal könnyebb.

Mert az újdonság-hatás telibe találja az elmét, a nagy ígéret pedig a szívet...és az ígéretet már sokkal könnyebb megírni, mint a problémát úgy megfogalmazni, hogy hasson. Higgy nekem.

Hogyan is fest egy ilyen „új-hír” cím?

Lássuk...

Végre! A tudósok felfedezték egy ÚJ módját, hogyan nézzen ki egy 40 év feletti nő 10 évvel fiatalabbnak mindössze 17 napon belül!

Hűha! Igaz?

Nos, akkor lássuk egy kicsit közelebbről ezt a címet...mert sok mindent lehet tanulni belőle...

„Végre!” - Haver! Na, végre történt valami, amire már régóta várt a világ...a hatása ennek a szónak fenomenális.

„A tudósok” - Nem a szomszéd néni, nem egy hajléktalan, nem az ellenszenves fickó az utca végéről...a tudósok. Hitelessé teszi a címet...ráadásul, ugye az mindig érdekes, amikor a tudósok valamire rájönnek. (Persze, egy „kisebb hős” is nagyon jó lehet, ha jól mutatod be...pl. A szegedi háziasszony...A bukott politikus...A hajléktalanná vált matek tanár...stb.)

„Felfedezték” - Ez sugallja azt, hogy tudományos áttörés van a dologban...valami laboratóriumban kiderült végre valami fontos...nemde?

„Egy új módját” - Wow! Mindannyian, állandóan új utakat, módszereket keresünk, nem igaz? Szeretnénk még jobbak, még ügyesebbek, még sikeresebbek lenni. Az új mód azt az ígéretet hordozza tehát, hogy ez más, mint amivel eddig próbálkoztunk...és bizony, sokaknak nem sikerült a „rinyú mikroszemcsés csodaintelligens háromdimenziós revitál mákostészta formulával szebbé varázsolni az arcbőrüket”...ugye?

„Hogyan nézzen ki egy 40 év feletti nő 10 évvel fiatalabbnak” - Ember! Aki már elmúlt 40, szinte mindenki tudni akarja ezt...a nő pedig még inkább (Emlékszel? Nevezed nevén) és ahogy egyre távolodunk a 40-től, úgy válik egyre súlyosabbá ez a probléma. Szóval, ha valaki egy megbízható módszert tud arra, hogyan lehet fiatalosabb a világ közép- és időskorú korosztálya, annak garantálom, hogy hamarosan tíz kastélya lesz világszerte, és a legjobb sportkocsikkal járhat.

„Mindössze 17 napon belül” - Huh! Mondd csak, te nem szeretnél minden eredményt már most azonnal látni? Nem érzed úgy, ha holnap reggel busás vagyonnal a számládon ébrednél, már az is késő lenne? A világ egyik keményvalutája az idő...és ebben a rohanó világban igen-igen fontossá váltak a gyors eredmények. Ráadásul, a pontos adat azt mutatja, hogy tényleg kipróbálták...ez hitelesebbé teszi a címsort, és az azt követő szöveget. És ez nagyon fontos.

Először tehát a figyelem. Addig esélyed sincs. Most akkor jöjjön a kód következő eleme...

Az igazi ok, amiért vásárol a vevő

Újra a kérdés: elgondolkodtál már azon, hogy miért ad el az egyik értékesítő elképesztő hatásfokkal, és miért nem tudják ezt utána csinálni a legtöbben? Miért van az, hogy az egyik hirdetésre özönlenek a vevő(jelölte)k, míg a legtöbb hirdetés szinte semmilyen hatással nincs a piacra?

Az okot könnyű kitalálni: A sikeres eladók és -hirdetések arról beszélnek, amiről kell. Mit jelent ez?

Hogy ezt megértsd, a végére kell járnunk egy kézenfekvő elvnek, amiről csak magasabb szinteken beszélnek a nagy értékesítő mesterek. De előbb a tennivalód...

Törd át a cselekvési küszöböt

A cselekvési küszöb talán a legfontosabb fogalom az eladásban. Az emberek nem véletlenszerű lények. Mindannyian hiszünk benne, hogy jó okkal cselekszünk, és a legtöbb esetben ezt érvekkel igazolni is tudjuk.

Ez nem azt jelenti, hogy mindig jól csinálunk mindent. Sőt, olykor pocsék döntéseket hozunk, ám akkor is úgy véljük, hogy az az érdekünk.

A cselekvési küszöb egy tudatalatti határérték, amelyet átlépve az ember eléggé motiválttá válik ahhoz, hogy lépéseket tegyen. Amíg viszont nem éri el valaki a cselekvési küszöböt, addig nem vásárol. A feladatod az, hogy a vevőjelöltjeidet átlendítsd ezen a küszöbön.

A cselekvési küszöb átlépése során az ember meggyőződésből vásárol. Jó okkal teszi meg azt a lépést, amiről úgy véli, hogy számára fontos. Azonban az ember élettapasztalatok alapján felépít egyfajta ellenállást, vagy vásárláskorlátozó hiedelmeket, amelyek magasra növelik a vásárlási készsége előtt tornyosuló falat.

A múltbéli tapasztalataink során számos negatív hatás ért minket. Az eladó félretájékoztatott. Vagy éppen az édesanyánkra hallgattunk egy vétel során, ami rossz tanácsnak bizonyult. Túl sokat fizettünk ki valamiért. Hamar elromlott a cucc. A sor csaknem végtelen…

Ezek a tapasztalatok egyre csak növelik a belső hang erejét a fejünkben: „Ne vásárolj! Légy óvatos! Ne higgy az eladóknak! Nézd meg alaposan, mit veszel! Stb.”

Lehet, hogy ezeknek a tapasztalatoknak a nagy része becsap, és messze áll a valóságtól, ám szinte senki nem veszi a fáradságot, hogy reálisan átértékelje ezeket a tudatalatti sugallatokat, vagy mintákat.

Úgy is mondhatjuk, hogy automatizmusok és bevésődött cselekvési minták alapján vásároljuk meg a legtöbb terméket, szolgáltatást. Nem gondolunk át mindent tisztán, világosan. Ránézünk valamire, meghallgatjuk az eladó érveit, emlékminták után kutatunk, sugallatokat követünk...és ezeknek egy része a másodperc tört része alatt fut át az agyunkon.

Az elménk sorra vesz minden lehetséges egyszerűsítő lehetőséget. Ha láttuk a terméket a reklámokban, ha az eladó jó benyomást kelt, ha a gondunk elég erős, ha találunk rá jó okot, akkor vásárolunk. Ha ezek nem állnak fenn, akkor jó eséllyel „a vétel bizonytalanság miatt elmarad”.

Úgy tartják, hogy szeretünk vásárolni, de nem szeretjük, ha eladnak nekünk. Ez talán igaz is...de - tudat alatt - inkább azt akarjuk, hogy meggyőzzenek minket. Mert szeretünk magabiztosan dönteni...és ha valaki meggyőzően érvel, akkor az a vevőt is megnyugtatja.

Ezért van, hogy egy szakértőtől jobb szívvel vásárolunk. Ha az eladón bizonytalanságot érzünk, akkor messzire elkerüljük, mert ő nem meggyőző.

És ezért van az, hogy egy hatásosan elkészített marketing anyag nagyságrendekkel több embert késztet cselekvésre, mint a legtöbb sablonos anyag, amit a cégek kiadnak a kezükből. Az átlagos, udvariaskodó, unalmas marketing anyagok sokkal erősebb ellenállást váltanak ki, mint egy szívhez szóló szöveggel megtöltött, kreatív reklámeszköz.

A cselekvési küszöböt csak az a marketing anyag lesz képes sikeresebben áttörni, amelyik eléri a vevő szívét és logikáját is egyszerre. Mert ugyan az érzelmeink alapján döntünk, de a vásárlás mögött álló okokat logikai érvekkel magyarázzuk meg.

A cselekvési küszöböt pedig csak egyetlen esetben tudod áttörni bárkinél...

A Mérleg-elv

Képzelj el egy embert, akinek a cselekvési küszöbértéke olyan, mint egy nagy mérleg. A mérleg jobb oldalán azok a pozitív dolgok állnak, amiért vásárolni akar, a bal oldalán pedig a negatív tapasztalatai, félelmei, hiedelmei állnak.

A vásárlási döntés akkor születik meg, ha a mérleg a jobb oldal felé dől el. Tiszta sor, nem igaz?

A mérleg kibillen, ha a pozitív dolgok felülmúlják a negatív dolgokat, és fordítva. De neked csak az egyik eset a jó!

Ez NEM MEGY MÁSKÉNT!

Soha senki nem fog úgy vásárolni, hogy ha a motivációi erőssége nem lépi át a cselekvési küszöböt. Tudod, erre szokták mondani, hogy „Nem fáj neki eléggé”, azaz még nem elég erős a problématudata, vagy nem akarja igazán elérni a vágyait.

Mindkét esetben fel tudod tornászni ezt az értéket az emberekben egy jó szöveggel. Így akár tízszeres forgalmat is képes lehetsz generálni. Rendszeresen kapok olyan leveleket a vevőimtől, akik ékes példái, mekkora szerepe van a szövegnek.

Mert az egyetlen út, ami az igenhez vezet az, ha valakiben túlsúlyba kerülnek a cselekvés mellett szóló okok és motivációk a visszatartó tényezőkkel szemben.

Tehát, a vásárlásra ösztönzés egyetlen módja, ha...

  • áttöröd a vevőben a cselekvési küszöböt...
  • ehhez pedig annyit kell pakolnod a mérleg jobb oldali serpenyőjébe, hogy a vétel melletti okok, motivációk túlsúlyba kerüljenek a vásárlást megállító tényezőkkel szemben...

A mérleg a vásárlás során, a legtöbb embernél folyamatosan a határon ingadozik. Minden érv, minden érzelmi hatás kivált némi ellenkezést. Éppen ezért, végig oda kell figyelned rá, hogy meggyőző tudj maradni.

Természetesen, a vevőid egy része már teljesen készen fog állni a vásárlásra, így ők inkább tájékozódnak és a vétel okát keresik. Amint megkapják a kellő érveket és okokat, vásárolnak.

Jelenleg nekik adsz el akkor, ha eddig nem igen alkalmaztad a megfelelő meggyőzési mintákat, fogásokat, és csak egy átlagos leírást tettél oda az ajánlataid mellé.

A jó hír az, hogy ha nekifogsz a hatásos szövegírásnak, akkor nagyságrendekkel több vevőt leszel képes megnyerni. Ugyanis, a cselekvési küszöböt akkor tudod a legkönnyebben áttörni, ha elkezdesz úgy beszélni a tömeghez, ahogy ők szeretnék, hogy szólj hozzájuk.

A kód második eleme tehát a következő...

Emlékszel még? Néhány oldallal ezelőtt megbeszéltük, hogy a helyes út az érzelmeken át meggyőzni az embereket. Szinte mindenki azzal próbálkozik, hogy először a terméke tulajdonságairól beszél, majd utána e tulajdonságok előnyeiről...és végül megkérdi: Vásárolsz?

Nem. Mert a mérlegben a legnagyobb súly az érzelem...hiszen végső soron az érzelmeink indítják el a folyamatot.

Éppen ezért a kód második eleme:

Az Emóció

A világot alapvetően 3 fő érzelem mozgatja:

  1. a félelem
  2. az elégedetlenség
  3. és a problémák miatti düh

Szinte minden emberi motiváció ezen érzelmek egyikéből táplálkozik. Még a haragot is gyakran a vereség miatti félelem váltja ki. Az elégedetlenség frusztrációt okoz, és fejlődésre késztet. A problémák miatti düh ereje pedig - a mértékétől függően - óriási tetterőt ad...ha „eléggé fáj”.

És ott van még az étvágy/undor, vagy éppen a szexualitás, meg a szeretet is, mint motiváló erő, amelyek szintén rengeteg vásárlás mögött jelen vannak. De a lényeg: a vásárlási döntések legfőbb oka a mögöttük álló érzelmi indíttatás.

Utáljuk, hogy mindig elromlik valami...elégedetlenek vagyunk a külsőnkkel, a környezetünkkel, és sok mindennel...és rettegünk a megaláztatástól, a veszteségektől, meg számos más dologtól. Ezért egy szövegben ELŐSZÖR mindig az érzelmekre kell hatnod!

Hamarosan visszatérünk még erre...de most lássuk a következő elemet...ami szintén nagyon fontos súly lesz a vevő „mérlegében”...

„Hogy ebből mi lesz?!”

Voltál már úgy vele, hogy egy hiba után felsóhajtottál: „Ebből mi lesz?” Ha igen, akkor tudod, hogy mi jön...

Mert NEM az a baj, hogy elromlott a fűnyíró, hanem az, hogy csúnya lesz az udvar, ha nem tudsz füvet nyírni. NEM az a gond, hogy nem elég hatékony az új értékesítőd, hanem az, hogy ha nem tud jól eladni, akkor kevesebb lesz a forgalmad, így nem lesz elég pénzed a terveidre. Szóval soha nem a probléma, az elégedetlenség, vagy éppen a félelem az igazi gond, hanem...

A Következmény

Ez tehát a kódunk harmadik eleme. Mert mindennek van következménye...ezért ez is, és az érzelmek is állandó szereplői egy hatásos szövegnek.

Valami baj van, és annak csúnya következményei vannak. Valami után vágyunk, és annak szorító következményei vannak. Valamit elérünk, annak meg csodás következményei vannak. De a világ az ok-okozat elvén működik.

Az ok az érzelmi indíttatás...a problématudat, az elégedetlenség, a félelem, az éhség, az undor, a szexuális indíttatás, vagy éppen a szeretet.

Az okozat ezek érzelmi következménye.

Egy szövegben tehát, ami képes eladni, az ok-okozat ikerpárként kell, hogy jelen legyenek. Az emóciót tehát minden esetben egy következménynek kell követnie.

Ott tartunk, hogy felkeltetted a figyelmet, majd hatottál az olvasó érzelmeire, és felsoroltad azokat a következményeket, amelyek az adott érzés velejárói. Szépen telik a mérleg egyik oldala. Vannak, akiknél már itt átbillen a mérleg nyelve, és döntenek.

De vannak, akiknek kell még valami...

Ami nélkül a vevők jó része nem vásárol

Állított már meg az utcán „kalapos eladó”? „Há’ drágá urám, nézze milyen fáintos késeim vánnák.”

És vásároltál tőle? A legtöbb esetben azért utasítjuk el az ilyen kísérleteket, mert nem bízunk az eladó személyében és a termékében. Bizalom nélkül pedig csak ritkán van üzlet.

Minden döntés előtt igyekszünk - legalább egy pillanat erejéig - megvizsgálni, hogy a döntésünk mennyire lesz biztonságos. És ha a vágyunk nem túlságosan erős a vétel iránt, akkor sokszor itt el is akad a folyamat. Mert a biztonság egy illúzió, amit nehéz megfogni...és még nehezebb megtalálni egy döntésben.

Bizony. A vásárlási döntések talán legfőbb ellensége a rossz döntéstől való félelem. Nem lesz elég jó...nálam fog-e működni...tudom-e majd használni...kinevet-e az asszony, ha hazaállítok vele...mit szólnak mások stb. Ezernyi ilyen megállító ok felmerülhet...és a legtöbbjük csak „álkifogás”...ám ettől még nem kevésbé veszélyesek.

Kezelned kell őket, kedves Wattson. Kezelned kell őket.

Két dolgot tehetsz:

  1. bizonyítasz
  2. és biztosítasz

Azaz, igyekszel bizonyítékokat felhozni a terméket használata mellett. Majd biztosítod a vevőt, hogy biztonságos döntést hoz. Mert a bizonyítékok és biztosítékok nyugtató hatásúak...éppen ezért, bizalmat keltenek. Erre pedig nagy szükséged van.

Éppen ezért, a kód harmadik eleme már a logikát igyekszik megcélozni...amit pedig a következő dolog lesz...

A Megnyugtatás

A vásárlás, az élmény mellett, rendszerint némi stresszt is okoz. Hányszor jöttél már ki üzletből úgy, hogy kételyek gyötörtek? Mert én rendszeresen átélem ezt...szakmai szempontból tudatosan oda kell figyelnem az ilyen dolgokra, így megfigyeltem.

Amikor sétálok ki az üzletből, nyugtatgatom magam, hogy „Biztosan jó lesz. Majd utánanézek weben, hogyan kell használni. Ha nem lesz jó, akkor meg visszahozom és kicserélem.”...és mindenféle hasonló dolog jár a fejemben.

Akármennyire örülök is neki, hogy vettem valamit, amire szükségem volt, a kisördög szinte mindig bekúszott a bőröm alá, és suttogni kezdett. És ahogy kutatom a vásárlási szokásokat, ezzel a túlnyomó többség is így van.

Éppen ezért, még a vétel előtt meg kell nyugtatni a vevőjelöltet. Ott ül a honlapod előtt, és már-már töltené ki a rendelési lapot, vagy már tárcsázná a számodat...de még kétkedik.

Ha ilyenkor nem nyugtatod meg őt, hogy jó- és biztonságos döntést hoz, akkor sok vevőt veszíthetsz.

Tegyél meg minden értelmesen megtehető dolgot, hogy megnyugtasd a vevőt.

Adj a szájába érveket, amiket a családjának, az ismerőseinek vissza tud majd mondai. Válaszolj a leggyakrabban felhozott kifogásokra. Mutass bizonyítékokat, hogy amit ígérsz, az nála is működni fog.

És mindezt fejeld meg egy erős garanciával...vagy valamivel, ami biztosítja a vevőt, hogy a döntése nem végleges...ha rosszul döntött, nálad van esélye javítani.

Hidd el, egy tökös, erős garancia óriási erőt adhat az értékesítő próbálkozásaidnak.

Ha pedig már mindezen túl vagy, jöhet a sok-sok igen! De várj, mert még valamit meg kell beszélnünk...

A kód tehát a következő:

Figyelem + Emóció + Következmény + Megnyugtatás=Igen

Ezek az elemek tesznek erőssé egy céges szöveget, ami meg akarja győzni az embereket...bármiről...legyen szó akár egy hírlevélről, egy Facebook posztról, egy feliratkoztató oldalról, vagy egy értékesítő szövegről.

Az érzelmek és a következmények kellenek akkor, amikor...

  1. a problémáról
  2. a vevő vágyairól
  3. a termékeddel elérhető előnyökről
  4. a terméked által kínált eredményekről írsz

Jut eszembe!

Mielőtt elkezdenéd azt gondolni, hogy „Jó, de hát én szolgáltató vagyok!” vagy hogy „Az én piacomra ez nem érvényes!”, akkor szólok...

A szolgáltatás is termék. Mi más lenne? Nem lehet ugyan sokszor kézzel megfogni, de attól még termék, aminek van érzelmi értéke és van eredménye.

És ha a te vevőid is emberek, akkor igen...a te vevőidre is érvényes mindez. Esetleg a leírt szavaidat kell átgondolnod.

Vagy azt mondod, hogy egy mérnök nem érez, egy orvosnak nem keseríti az életét egyetlen probléma sem, egy nagy cég vezetője nem akarja érezni, hogy megértik őt.

A stílusod lesz csak más...de a szövegeid „kódja” ugyanaz kell, hogy legyen. És meg egy dolog...

Amikor írsz, akkor soha ne feledkezz meg a sorrendről!

Először ösztönösen fogsz írni, hogy „Köszöntjük honlapunkon! Az oldalt azért hoztuk létre, hogy kiszolgáljuk az Ön igényeit...!” bla-bla-bla-bla...

Vedd észre, hogy így teszel, és rögtön javíts!

„Önt is kísérti a kérdés, hogy miért nincs soha elég pénz a bankszámláján? Szeretne végre tömött zsebbel kilépni az utcára? Szeretne végre gondtalanul költeni arra, amit megérdemel? Akkor el kell olvasnia minden sorát ennek az oldalnak!

Mondom, miért...”

És folytatod a Következményekkel, hogy például, miért annyira szörnyű mindig anyagi gondokkal élni, és ez milyen lehangoló hatással van az ember mindennapjaira, gondolataira, érzéseire.

Még egy tipp vár rád...

Egy utolsó tipp: Az Akció

Ez valójában nem jelent mást, mint a cselekvésre késztetést. Ez az a pont, amit annak idején Elias St. Elmo Lewis, az AIDA modell megalkotója fontosnak tartott kiemelni. Ugyanis a legtöbb reklámszöveg még a mai napig nagyon erősen gyengélkedik ebben a pontban.

Mintha a reklám készítői félnének felkérni az embereket arra, hogy cselekedjenek. Pedig ez hiba. Súlyos hiba. Óriási mértékben növeli a válaszadók számát az, ha a szövegben van egy jó cselekvésre ösztönzés...amikor a szöveg felkéri az olvasót, hogy tegyen meg valamit. MOST. Nem 20 perc múlva...nem holnap...nem akkor, amikor majd ráér...hanem most.

Lewis pontosan tudta, hogy ha valaki egy szöveget olvasva nem cselekszik azonnal, utána már nem fog. Egyszerűen nem, és kész. Mert senki nem fog a te két szép szemedért eltenni egy szöveget, megjegyezni egy ajánlatot. Nem érnek rá ilyesmivel foglalkozni.

Hiú ábránd azt hinni, hogy az emberek majd szépen megőrzik az ajánlatod emlékét...mélyen bevésik az elméjükbe, és amikor majd szükségük lesz rád, jelentkeznek. Hát nem fognak.

Éppen ezért, fel kell szólítanod őket a cselekvésre. Ez nem opció...hanem kötelező elem. Nézd, egy üzletet le kell zárni.

Persze, tudom én, mert 7 évet dolgoztam az értékesítésben, hogy rengetegen válnak el úgy egymástól egy-egy üzletszerző beszélgetés végén, hogy „Küldjön át még információt, aztán majd meglátjuk”...és csodálkoznak, hogy milyen rossz az átlaguk. Mert a fenti mondat a vevő kibúvója, semmi több...és csak igen ritkán lesz belőle tényleges üzlet.

Nagyon sok vállalkozót láttam már, akik lelkesen jöttek ki egy megbeszélésről ugyanezzel a „lezárással”. Örültek, mert „Ez jól ment!”, és elkezdtek arról álmodozni, hogy milyen lesz majd megkötni az üzletet, miután átküldték az infókat...és még ma is várják a választ.

De a lényeg, hogy az azonnali cselekvésre késztetés szinte létszükséglet. Szóval, nem kell félni, finomkodni, udvariaskodni...neked most kell a válasz...a „később” nem jó.

 

Sikeres szövegírást!

 

Bőség és béke!

Üdvözlettel,
Odrovics János
a szövegírás hercege

Szövegírás ExtraPack - szerezd meg Te is!

 

  • 3 db e-könyv
  • 1 db hanganyag
  • 1 videó

 

Ha jelentkezel Szövegváros lakói közé, akkor ezt a csomagot TELJESEN INGYEN megkapod!

 

Korrekt?

Akkor kattints ide, és szerezd meg ezt a csomagot is>>

Ki ez az Odrovics János?

Ő az, akiből kiszedheted azt az eredményt, amit eddig annyit kerestél! Nevezetesen azt, hogyan tudnál több emberre hatni a szavaiddal, és több vevőt szerezni a szövegeid erejével.

 

Ahogy meglátod, hogy milyen jelentős különbség van szöveg és szöveg között, megérted, hogy egy vállalkozásnak miért annyira fontos az, hogy növelje a marketing eszközei meggyőző erejét. Hidd el, a párod imádni fog, ha növelni kezded ezt az erődet. Más szemmel fognak nézni rád...mindenki. Mert a hétköznapokban is csodálják azokat, akik hatni tudnak másokra.

 

De miért fogadnál el tőle bármilyen tippet is? Nos, megpróbáljuk megmutatni, hogy miért...

János 2001 óta foglalkozik értékesítéssel - 7 évig értékesítő volt, és 2006 óta szabadúszó szövegíró.

 

  • Megírt 24 könyvet és oktató anyagot
  • előadásokat tartott a Marketingtortán, a Mapeinél, a Jótékonysági Webáruház Konferencián és még számos rendezvényen
  • dolgozott együtt a legnagyobb operációs rendszert fejlesztő céggel, étteremmel, étrend-kiegészítőket forgalmazó vállalkozásokkal, hirdetésszervező portálokkal, orvostechnikai eszközöket forgalmazó nagykereskedéssel, és még sok-sok más vállalkozással...
  • megírt már több mint 40 000 oldalnyi szöveget, 4 000 hírlevelet és levezetett 179-nél is több e-mail kampányt.

 

Az általa eddig megírt szövegek már túllépték a 1,5 milliárd forint forgalmat (mindez 2016-ig történt, és még itt van).

Ez nem dicsekvés, csak néhány adat, hogy lásd, Szövegvárosban „jó kezekben vagy”, mert itt speciális tudást szerezhetsz. Olyat, amit idehaza csak nagyon kevés helyen érhetsz el...vagy talán sehol.

 

Amiben János segíteni tud neked, az nem csak az alapvető szövegírási technikák megismerése...sokkal többet is kiszedhetsz belőle.

 

Mindezeket megtalálod Szövegváros kínálatában...vagy éppen előkészültben vannak, így hamarosan elérhetők lesznek.

 

További részletekért nézz be Szövegváros Képzési Központjába és Könyvtárába - a központ éppen feltöltés alatt áll...de már több anyagot is elérhetsz.

 

A legtöbb anyagunk azonban csak időszakonként érhető el, így a legjobb az, ha feliratkozol Szövegváros lakói közé.